מאמן השנה של הפועל בענף קבוצתי: אליניב ברדה

כוכב העבר עזב את משרת המנהל המקצועי של הפועל באר שבע, עלה על טרנינג האימון בעת משבר במועדון הכדורגל המפואר, וזה נגמר עם זכייה בגביע המדינה, בסופרקאפ ובהעפלה לשלב הבתים של הקונפרנסליג באירופה. "הכל קרה מהר מאוד אבל נובע מאמונה, נחישות, התמדה וצניעות, שהיא תכונה לא פחות חשובה"

שיתוף:

 אליניב ברדה כבר פנה לקריירה של מנהל מקצועי לאחר פרישתו מקריירת משחק מפוארת אבל משבר אליו נקלעה קבוצתו, הפועל באר שבע, הביאה אותו לעמוד זמנית על הקווים על מנת לסייע למועדון נעוריו בשעת משבר וכעבור שנה הוא מוצא עצמו מוכתר כמאמן השנה של מרכז הפועל בענפים הקבוצתיים.

ברדה בן ה-41: "לא חשבתי לרגע שזה הכוון שלי אבל עכשו אני מרגיש שזהו כבוד גדול להיות מאמן השנה של מרכז הפועל. אני שמח על כך שבתקופה קצרה זכינו בגביע המדינה ובסופרקאפ והעפלנו לשלב הבתים של הקונפרנסליג באירופה, ואנחנו רק בתחילת הדרך".

האדומים של ברדה גברו על היריבה הגדולה בליגה, מכבי חיפה, בתום דו קרב פנדלים דרמטי אחרי תיקו 2-2 בגמר גביע המדינה 2022, וכל הנגב חגג עם גביע המדינה.

הזכייה הזאת החזירה את בש אל חבורת הצמרת לאחר כמה שנים של נסיגה, ואין כמו ברדה, מכוכבי אליפויות העשור הקודם, כדי לנצח על הקאמבק.

ברדה: "הכל קרה מהר מאוד אבל נובע מאמונה, נחישות, התמדה וצניעות, שהיא תכונה לא פחות חשובה".

כזכור, ברדה חזר לבש ואל התארים לאחר קריירה מוצלחת בבלגיה, ואת מה שלמד ביבשת המובילה בכדורגל, הוא מנסה להנחיל כיום לחניכיו בבירת הנגב.

"אני מנסה להביא להפועל באר שבע את מה שראיתי ולמדתי באירופה, וליישם. אם זה קצב האימונים, אם זו רמת האימון, האינטנסיביות ותכנים חדשים נוספים שספגתי בניסיוני. אנחנו מתקדמים בדרך הנכונה אבל חסרים לנו המתקנים וכח האדם שיש באירופה".

ומה צפוי העונה בדרום?

"אני שואף תמיד למעלה אבל אנחנו רק במחזור החמישי. אני לא שבע רצון מקצב צבירת הנקודות שלנו עד כה אז יש עוד המון נקום לשיפור".

באותו נושא